11 Kasım 2013 Pazartesi

Peki Kedimiz de Bizi Seviyor mu?

Miyu ve ben
Biz onları çok ama çok seviyor, onlarsız yapamıyor, gerektiğinde her yere yanımızda taşıyor, gerektiğinde ise yepyeni eşyalarımızı onların gözümüzün içine baka baka gönlünce parçalayıp hırpalamasına bile izin veriyoruz. Evde bıraktığımızda çocuğumuz gibi aklımız onda kalıyor, " acaba biz yokken bütün gün ne yaptı, sıkılmıştır canıııım " diye düşünmekten kendimizi alıkoyamıyor ve bazen pansiyonlara bazen veterinerlerine ödeme yapmaktan iflahımız kesilse de onları yerlere göklere sığdıramıyor, hasta olmasın diye gözüne bakıyoruz.

Evet, daha ne şekillerde tarif etmek isterseniz edebilirsiniz kendinizi ama değişmeyecek gerçek var ki o da pisiciklerimizi, kocaman adam olsalar da hep bebek gibi çok sevdiğimiz.


Pekiiiiiii, hiç düşündünüz mü? Kedimiz de Bizi Seviyor mu?

Onlar bizim kadar açık olmasa da bize olan sevgilerini - kendi canları istediğinde- bazı ifadelerle anlatmaya çalışıyorlar. Arden Moore'un Kedileri Anlama Kılavuzu'nda da yazdığı gibi, kediler sahiplerine duyduğu sevgiyi birçok yolla ifade ederler (sayfa 33). Bunlardan bazılarını burada sizinle maddeler halinde paylaşmak istiyorum.

1. Her iki gözlerini yarıya kadar kısarak tatlı tatlı göz kırpmak
2. Kuyruklarını havaya dikip titretmek
3. Başlarıyla tos vurmak

Göz göze geldiğinizde ona göz kırpmayı deneyin ve onun da size karşılık verdiğini göreceksiniz. İşten ya da dışarıdan eve geldiğinizde sizi karşıladığında bazen kuruğunun dimdik havaya dikildiğini ve ufak ufak titreştiğini görürsünüz. Bu da bir sevgi belirtisidir. 

Ayrıca eğer gelip başıyla bacaklarınıza vurup sürünüyorsa, kollarınıza otururken yüzünü değdiriyorsa bu da tos vurmaktır. Mesela Miyu, her sabah biz yüzümüzü yıkarken çeşmeye atlar banyoda ve önce burnunu burnumuza yaklaştırıp öper, sonra da alnıyla alnımıza vurarak bizi selamlar.. Bu onun bir nevi günaydınıdır. Aynı işlemi eve geldiğimizde de tekrarlar.. Tabi ki keyfi yerindeyse ve bizi sevmek istiyorsa o gün:) Ha bilmeden bir suç işlediysek bu kural suya düşer elbette. Beyefendi hiiiiç oralı bile olmadan geçer, arkasını döner oturur.:)

Ama bu 3 hareket kedinizin sizi sevdiğini gösterir. Bunlara dikkat edin ve benimle paylaşın. Çok eğlenceli, mesela biz göz kırpma oyununda acayip keyif aldık:) Size de tavsiye ederim.

Sevgiler,

8 yorum:

  1. Benim yavruşum da sürekli tos vururdu, bir de sürekli yanağımdan öperdi beni.
    Sabahları yatağımda tepeme oturur sesizce beklerdi. Ne zaman gözlerimi açarım savaş başlardı hahahah!
    Güne başlamak için daha eğlenceli bir yol olabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim..kaybettin galiba kedini..hissettiklerini cok iyi anlıyorum. sabahlar konusunda ise miyu ile atletizm konulu gçnderimi okuyabilirsin..boyle eglence kimse de yoktur evet:))

      bir kediko daha almayı düsünmez misin acaba_:))

      Sil
  2. Evet canım kaybettim oğluşumu.
    O bahçemde uyuyor sonsuzluk uykusunu ama her ilkbaharda ağaçların dallarında çiçek oluyor.

    Bir kediş daha almak bana çok zor geliyor çünkü acısı gerçekten çok zor atlatılıyor.
    Ama bir gün belki bir kedi beni sahibi yapmaya karar verir, belli mi olur :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başın sağolsun canım..ben de Mantarımı kaybettim..ilk göz ağrım ilk kedimdi kızımdı benim..çok zor oluyor ben de almak istemedim önceleri..ama yolda her kediye sulandığım ve sürekli Mantarı hatırlayıp üzüldüğüm için, eşim bir anda Miyucuğumuzu soktu hayatımıza:)iyi ki de geldi Miyumuz..evimizin neşe kaynağı..:)

      Sil
  3. Benim oglum da boyleeee :)
    Sürekli bir göz kırpmalar, cilveler :)
    Ne kadar da doğru yazdıklarınız. Onlara sonsuz güven veriyoruz ki bize boylesine bağlanıyorlar. Allah sizi de ayırmasın hiç :)
    Brownie ile öpüyoruz sizi :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fulya,
      güzel sözlerin için sağol..hepmiz inşallah daha nice yıllar geçiririz onlarla birlikte..
      biz de Miyu'yla öptük sizi.. Brownie'nin burnundan hem de..:)
      sevgiler,

      Sil
  4. Benim 3 kedim ve bğr köpeğim var ve kediler hakkında çok tecrübesizim. En büyük kedim erkek ve 1 yaşında henüz. Ben köpekçiydim.:) Benim erkek kedim bu dedikleriniz hiç birisini yapmıyor. Gece diğer kedilerim ve köpeğim yanımda yatarken o hiç gelmiyor. Ama televizyon izlerken hem kucağımda ya da uzanıyorsam göğsümde uyuyor. Parça'mın beni sevdiğini varsayabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Ne güzel kocaman bir yüreğiniz var o kadar dostla beraber yaşıyorsunuz.) Öncelikle tebrik ederim.. Parçanız sizi elbette seviyordur, yukarıda saydıklarımız genellemeler. Ortalama bir kedinin davranışları. Tabiki cinsine ve karakterine göre değişiklik gösterebilir. Bir de erkek kedinin size bağlanması dişi olanlara göre biraz daha zordur. Küçükken yanınızda yatmaya alışırsa hep yatar. Hatta kapıyı kapatsanız dahi toslaya toslaya açtırır yatak odası kapısını. Kendiminkinden biliyorum:) Ama alışmadıysa yapmayabilir. Bir de diğer kedi ve köpeklerinizin sizinle uyumasından kaynaklanıyor olabilir gelmemesi.

      Üzerinizde yatması TV izlerken ya da göğsünüze uzanması da zaten sizin sıcaklığınızı istediği ve yanınızda bulunmaktan keyif alıp huzurlu olduğu anlamına gelir. Ayrıca daha çok genç. Biraz zaman tanıyın. Siz de şahit olabilirsiniz bu söylenenlere:)

      Mutluluklar:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...