18 Kasım 2013 Pazartesi

Ropörtaj // Veterinerimize Sorduk


Miyu'nun hiç aksatmadan, kutusuna paşa paşa girip yolunu tuttuğu Ardıç Dalı Veteriner Kliniği bugünün konuğu.

 Klinik çok tatlı bir çiftin. Ahmet ve Elif Marangoz, bu işi çok sevecenlikle ve güleryüzle yapan değerli veterinerler. 

Bizim sevgili dostlarımızla hemen hergün haşır neşir olan, onların her türlü probleminde kapılarını çaldığımız veterinerlerimize birkaç soru sorup onları daha yakından tanımak istedim. Elif Hanıma sorularımı cevapladığı için teşekkür eder, söylediği bazı değerli şeyleri gözden kaçırmamanızı dilerim. 

Yardım olsun diye üzerlerini renklendirdim:))

İşte Elif Hanıma sorularım ve kendisinin cevapları:)

 1- Kediler mi daha sık hasta oluyor köpekler mi? 

Bizde gözlemlediğim kadarıyla hasta kedi daha sık geliyor ama bu bölgede tesadüf de olabilir. Bir de tabi ki sokak kedilerine bakanlar da çok olduğundan gelen kedi sayısı artıyor.

 2- Kedilerde görülen en yaygın hastalıklar veya problemler nelerdir?

Kedilerde en çok böbrek ve karaciğer ile ilgili hastalıklar görülüyor. Sokak kedilerinde de tabi ki en çok viral hastalıklar görülüyor.

 3- Veteriner olmaya nasıl karar verdiniz?

Ben çocukken de hayvanları çok severdim. Babamın çiftliği olduğu için hayatımızda hep hayvanlar yer aldı. Çocukken evde her tür hayvana bakmıştık. Lisedeyken veteriner hekim olmaya karar vermiştim. 

 4- Kliniğinize gelen kedi sahiplerinde gördüğünüz ortak bir profil var mı? Bir genelleme yapılabilir mi?

Genelde hepsi de hassas ve duyarlı insanlar oluyor. Sonuçta zaten çevreye karşı duyarlı olmasalar, sokaktaki hasta bir hayvanı fark etmezler.

 5- Dişi kedinin mi erkek kedinin mi bakımı daha kolaydır?

Bence dişi kedi bakmak daha kolay. Erkeklerde üreme organının anatomik yapısı açısından idrar yollarında kristal oluşumuna bağlı tıkanıklık olma sıklığı daha fazla oluyor. Ancak tabi ki hastalıklar açısından düşünüp hayvan seçmek doğru değil. Bence kedi alacağım diye karar verip gidip kedi beğenmemeli. Zaten bir gün bir kedi gelip sizi buluyor. Sahibi kediyi seçmemeli, kedi sahibini seçmeli.

 6-  Favoriniz olan bir kedi cinsi var mı? 

Irkçılık yapmak istemiyorum ama ben siyah kedileri çok seviyorum. Cins kedi derseniz Russian Blue kedileri beğeniyorum.

 7-  Kediler arasında kıyaslama yaparsanız neler söylersiniz? İşte şu cinsler daha hırçın, bunlar daha komik, hareketli, uysal vb. gibi?

Benim gözlemlediğim tabi ki yanlış da olabilir ancak Ankara, Van kırması beyaz kediler çok hırçın olabiliyor. Ben şimdiye kadar çok az uysal beyaz kediye rastladım. Tekir kediler de sanki daha haraketli oluyor. 

 8. Sizin beslediğiniz bir evcil hayvanınız var mıdır?

Klinikte baktığımız kedimiz var. Şaşı olan bir kedimiz adı Şaşkın. Kliniğe gelip giden çok kedimiz var, zaten kapımızın önünde açık büfeleri hep mevcut. 

3 yorum:

  1. Evet, bence de kedi sahibini seçer.
    Aslında kediler herşeyi seçer, sadece bunu çaktırmadan yapar :p

    YanıtlaSil
  2. Evcil hayvanı olanlar için faydalı bir paylaşım teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...