19 Kasım 2013 Salı

Teşvik Edici Kedi Mamalığı Yapalım

Hepimizin kedilerimizle ilgili en büyük sorunlarından biri, biz yokken evde canlarının sıkılıp sıkılmadığı konusu. Hep kendimize sormuyor muyuz, "ne yapıyorlar acaba?" "Tüm gün de uyunmaz ki", "zavallı kediciğim" diye düşünmüyor muyuz?

Ben düşünüyorum ve sizlerin de aynı duygu ve düşüncelere sahip olabileceğinizi biliyorum. O yüzden evdeki plastik farelerinden sıkılan kedilerimizi biraz daha eğlendirmek için çeşitli yollar arayışına giriyorum. 

İşte bir kendin yap projesi daha buldum ve sizlerle de paylaşmak istedim. Yine herkesin kolayca üstesinden gelebileceği bir proje ve başrolde tabi ki vazgeçilmezlerimizden olan BOŞ KUTU var:)


Teşvik Edici Kedi Mamalığı


Malzemeler

Boş Karton Kutu, küçük kare bir kutu işinizi görecektir
Maket bıçağı
Koli bandı
5 adet Pet şişe yarısı (konserve kutusu veya plastik kaseler de olabilir)

Yapılışı
Aslında resimden de anlaşıldığı üzere, kutuyu koli bandıyla bantlayıp kapatıyoruz. Üzerinden 5 adet kaselerimizin çapını hesaplayarak daireler kesiyoruz. Daha sonra bu dairelerden yerleştirdiğimiz kaselerin ağızlarını arzu edersek kutuya koli bandıyla yapıştırıyor, ya da kutunun tabanına kaseleri yapıştırarak sabitliyoruz.

Ta taaa, işte mamalık hazır:)

"Bu mama kaplarının yararı nedir? Niçin kedimizi zora koşuyoruz?" gibi sorularınız olabilir. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki ben bu projeyi oldukça faydalı buldum. Eğer benimkisi gibi sanki sürekli açmış gibi mamaya saldıran ve kıtlıktan çıkmışçasına yiyen bir kediniz varsa, onu dengeleyip obez olmasını engellemek için birebir. Hem çok yemesini hem de mamayı çok hızlı tüketip mide fesatı geçirmesini engelleyebilecek bir çözüm.

Ayrıca gün boyu sıkılan kediniz için de yeni bir oyuncak. Böylece hem mamasını yiyip karnını doyuracak, hem de yemeğini yerken eğlenecek. Bu kutuyla ilk tanıştırdığınızda, onu çözmek için de epey kafa patlatıp beyin cimnastiği yapacak. Hem minnoş patileriyle hem de kafalarını içine sokarak yemeklerini yiyecekler:) Yine kıyamıyorsanız ayrı bir yere rahat bir mama kabı da koyabilirsiniz elbette:))








Kaynak:
http://www.instructables.com/id/Stimulating-Cat-Food-Bowl/

2 yorum:

  1. İkinci kedicik "Ayy hiç uğraşamam patiyle almaya" demiş, daldırmış kafayı ahahahhaa

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...